האם לא מצופה מטכנאי שנשלח על מנת לאבחן תקלה במזגן שאכן יאבחן אותה?!
מדובר במזגן שאיננו מתוצרת הארץ, התלוי כבר שנים בחדר-השינה בביתנו. בעת הרכישה הוא היה בין המזגנים היקרים בשוק, ונרכש במחשבה שהוא יתבקש לעבוד שעות רבות ונראה לנו הגיוני להשקיע בו.
לאחרונה הפסיק המזגן האמור לחמם, הפסיק גם לקרר, והסתפק בפליטת-אוויר תוך מצמוץ אורות בלתי-פוסק. התקשרנו לשירות של אותה חברה. קודם כל התבקשנו לצלם משך דקה ולא פחות מזה את מצמוץ האורות האמור, ולשלוח להם את הסרטון בליווי צילום של המדבקה שבצידו של המזגן לצורך אימות הדגם. הסרטנו, צילמנו, שלחנו, ואז התקשרו ואמרו לנו שישלחו אלינו טכנאי לצורך אבחון בלבד. ועבור ביקורו של הטכנאי יהיה עלינו לשלם סך 400 שקלים. כאמור, מטרת הביקור היא אבחון התקלה. לפי האבחון ידעו במפעל מה טיב התקלה ואז ישלחו לנו הצעת-מחיר ובאם נסכים לה, יגיע טכנאי אחר ואז נשלם עבור החלקים והעבודה.
אכן, הגיע המאבחן, אדיב ונחמד, יש לציין, בדק את המזגן ואת המנוע, התייעץ ארוכות טלפונים עם רב-טכנאי, שוב צילם את המזגן הממצמץ ואת התווית הדבוקה עליו, (למה ומדוע?!) ואז פסק חד-משמעית – או כרטיס אלקטרוני או מדחס. את הצעת המחיר נקבל מהמשרד.
אכן, למחרת הגיע הצעת המחיר: אם מדובר בכרטיס אלקטרוני – העלות היא 1,200 ש"ח. אם הבעייה במדחס – 6,020 ש"ח.
ואני תוהה – הרי שלחנו לכם את כל המידע שביקשתם, ועדיין לא הצלחתם לאתר דרכו את התקלה והודעתם שרק ביקור טכנאי יוכל לקבוע בבירור מהי. מאחר וגם בעקבות ביקורו לא הגיע הטכנאי להחלטה ברורה לגבי התקלה, הרי שגם לפני בואו וגם לאחריו עדיין היה לחברה בדיוק אותו מידע. ואני שואל – מדוע לא היה הטכנאי יכול להגיע לפחות עם כרטיס אלקטרוני או כל ציוד רלבנטי לאבחון בהתאם לדגם ולמידע המדויק שנמסר לחברה לפני בואו?
מבחינתי ההבדל בין עלות הכרטיס לעלות המדחס משמעותי לגבי ההחלטה אם לתקן או לרכוש מזגן חדש.נראה לי גם שהגעתי למסקנה ברורה שעדיף לי לרכוש מזגן תוצרת הארץ עם שירות מקצועי וממוקד, כמו כל שאר המזגנים התלויים בביתנו והמזגן היפני ימצא את מקומו במחסן גרוטאות.