לשמור על הלב

לב האדם הוא ללא ספק בין האיברים החשובים ביותר בגוף, שכן, הוא מזרים את הדם לכל האיברים השונים, מספק להם חמצן ומסייע לשמור על פעילותם התקינה. מה קורה במצב בו נוצרת הפרעת קצב בלב? האם זהו מצב מסכן חיים? כיצד ניתן לאבחן הפרעות כאלו ומהם הטיפולים הקיימים?

שאלה

אני אמא לשניים, בת 38 ובהריון. לפני כעשור החלו אצלי הפרעות בקצב הלב בעת מנוחה. עברתי אינספור בדיקות והלכתי להרבה רופאים והכול נמצא תקין. למרות זאת, אני קוראת בחדשות על אנשים שסבלו מהפרעות קצב ולאחר מספר שנים קיבלו התקפי לב או דום לב. אני חוששת מאוד, האם לדעתך עליי לעבור בדיקות נוספות? האם מותר לי לעשות פעילות גופנית? מהן ההמלצות שלך לאישה במצבי?

תשובה

יש מגוון רחב של הפרעות בקצב הלב, שכן זהו שם כללי להפרעות שונות. חלקן שפירות ולמעשה אינן מסוכנות או מפריעות לשגרת החיים, וחלקן דורשות טיפול תרופתי או פולשני (צריבה). אם נבדקת והבדיקות חזרו תקינות כדברייך, עליי להניח שלא מדובר בהפרעת קצב עם סיכון גבוה.

המלצתי לך, להירשם לחברה הנותנת שירותי ניטור טלפוני כדוגמת שח"ל או נטלי, כך שברגע שתחושי בהפרעת קצב תוכלי לשדר אותה למוקד על מנת שיהיה תיעוד. לאחר מכן, גשי לקרדיולוג שיחליט על סמך הבדיקה שתועדה, תוצאות הבדיקות שעברת ואק"ג עדכני באיזו הפרעה מדובר. על סמך המידע ששיתפת, אין מניעה מלעסוק בספורט, אך את האישור לכך עלייך לקבל מרופא מומחה בתחום.

עם יד על הדופק - פרופסור רפי קרסו
להיות עם יד על הדופק // נוצר באמצעות AI