שלפוחית שתן חסרת מנוח

תכיפות במתן שתן מתבטאת בצורך להשתין לעיתים קרובות מהרגיל, הן ביום והן בלילה. היא יכולה להיגרם ממספר גורמים. כיצד מאבחנים את הגורם, והאם זה מסוכן?

שאלה

אני בן 25 וסובל מתכיפות במתן שתן. אני הולך לשירותים כ-20 פעמים ביום ואפילו פעם-פעמיים בלילה. ערכתי בדיקות דם, שתן ואולטרסאונד של שלפוחית השתן והפרוסטטה, והכל תקין. מה יכולות להיות הסיבות לתכיפות זו? האם יש דבר כזה שלפוחית "אקטיבית"?

תשובה

תכיפות במתן שתן היא בעיה שכיחה, ולכן חשוב לברר את הגורם לה. הצעד הראשון הוא לבדוק את כמות השתן שאתה מפריש בכל פעם. האם מדובר בתכיפות גדולה של כמויות קטנות יחסית, או בשכיחות גדולה של כמויות גדולות?

הצעד השני הוא לפנות לאורולוג. על מנת שזה יבצע בדיקה גופנית ויבצע גם בדיקת אולטרסאונד של שלפוחית השתן לפני ואחרי התרוקנות. במידת הצורך, האורולוג יפנה אותך גם לבדיקה אורודינמית של השלפוחית.

אציין כי אחת הסיבות האפשריות לתכיפות במתן שתן היא שלפוחית עצבנית (או ספסטית או אקטיבית). הטיפול בשלפוחית עצבנית הוא בדרך כלל תרופתי. למעשה, העובדה שאתה מתעורר בלילה רק פעם או פעמיים לתת שתן מחזקת את החשד שמדובר בבעיה הקשורה לשלפוחית עצבנית.

אני ממליץ לפנות לאורולוג בהקדם האפשרי כדי לקבל אבחון מדויק וטיפול מתאים לבעיה ממנה אתה סובל.

תכיפות במתן שתן - פרופסור רפי קרסו
מעלה את החשד לשלפוחית עצבנית // נוצר באמצעות AI