איך למתן התקפי אפילפסיה?

אפילפסיה היא מחלה נוירולוגית הגורמת להתקפים פתאומיים במוח. למרות שמדובר במחלה כרונית, קיימות כיום טכנולוגיות טיפוליות מתקדמות המאפשרות לאנשים רבים הסובלים מהמחלה לחיות חיים מלאים ומשמעותיים. פרופסור רפי קרסו הסביר על מגוון טיפולים במחלה.

שאלה

בתי בת ה-13 אובחנה לפני מספר שנים כחולת אפילפסיה ובשנתיים האחרונות המחלה הפכה קשה ובלתי נשלטת. ביצענו מספר פעמים בעבר בדיקות EEG וגם וידיאו EEG, כיוון שההתקפים היו ארוכים ולוו באיבוד הכרה. היא טופלה בשלל תרופות, כדוגמת 'פריוזיום', 'אוספולוט' ועוד. כיום, ההתקפים מהם היא סובלת מתבטאים בנפילות על הרצפה, תנועות לא רצוניות ונפילות ראש. היא מטופלת תרופתית ב'טופמקס', 'דפלפט' ו'פריזולין'. האם לידיעתך קיים טיפול אחר שיוכל לסייע להקל על מצבה?

תשובה

לעיתים לוקח זמן להגיע לאיזון הטוב בטיפול תרופתי. קיימים טיפולים נוספים לאפילפסיה שקשה לאזן. אני מציע לנסות להתחיל תזונה קטוגנית, שהיא תזונה ללא סוכרים ופחמימות. על אף שזו תזונה קשה לנערה, שווה לנסות אותה בליווי של דיאטנית מוסמכת.

באם לא מצליחים לאזן את ההתקפים מהם סובלת בתך באמצעות טיפול תרופתי, קיימת אפשרות להשתיל קוצב וגאלי זעיר אשר מושתל תחת העור, וידוע כיעיל במקרים רבים.

במידה וגם טיפול זה לא מסייע, קיים פתרון נוסף שניתן לנסות והוא ניתוח מוח לנטרול המוקד האפילפטי. לשם כך עליכם לפנות לנוירולוג המומחה בטיפול באפילפסיה ולבחון האם היא מתאימה לסוג זה של ניתוח.

אפילפסיה - פרופסור רפי קרסו
תזונה קטוגנית יכולה לסייע // נוצר באמצעות AI